Początkowo koszty inwestycji, szacowane przez spółkę German LNG powstałą dla realizacji projektu, miały
[wynieść](https://www.cleanenergywire.org/news/german-lng-terminal-more-expensive-expected-media)
około 1,3 mld euro. Jak się okazało, przygotowanie terminala pod obsługę także „zielonych” gazów w przyszłości – w tym przypadku
[amoniaku](https://www.rwe.com/en/research-and-development/project-plans/brunsbuettel-project-location/)
– będzie
[droższe](https://www.tagesschau.de/investigativ/ndr/lng-terminal-brunsbuettel-kosten-100.html)
, niż przewidywano.
[Wyższe](https://www.tagesschau.de/investigativ/ndr/lng-terminal-brunsbuettel-kosten-100.html)
okazały się też koszty infrastruktury otaczającej gazoport, m.in. dróg. W efekcie koszt całego projektu
[wzrósł](https://www.tagesschau.de/investigativ/ndr/lng-terminal-brunsbuettel-kosten-100.html)
do 1,5 mld euro. Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Roberta Habecka
[zakłada](https://www.ndr.de/nachrichten/schleswig-holstein/LNG-Terminal-in-Brunsbuettel-wird-teurer-als-gedacht,regionheidenews1412.html)
, że poniesione koszty zwrócą się po uruchomieniu terminalu.
Read More Energetyka24