Śląski Związek Gmin i Powiatów (ŚZGiP) domaga się wprowadzenia możliwości wykorzystywania przez jednostki samorządu terytorialnego elektronicznych pełnomocnictw z podpisem kwalifikowanym w postępowaniach wieczystoksięgowych. Jak wskazują samorządowcy, konieczność dołączania do akt każdej sprawy oryginału pełnomocnictwa z podpisem mocodawcy lub poświadczenia za zgodność z oryginałem generuje w dużych miastach nawet kilkaset nowych dokumentów rocznie, a co za tym idzie dodatkowe koszty. – Skala jest duża, bo dotyczy to nie tylko wszystkich gmin, lecz także powiatów, które również są właścicielami nieruchomości i regulują stosunki własnościowe w sądach wieczystoksięgowych – mówi Joanna Nowatkowska-Banaszak, zastępca naczelnika wydziału kadr, szkoleń i płac Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

​GazetaPrawna.pl – biznes, podatki, prawo, finanse, wiadomości, praca Read More 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *