W 2023 roku prawie połowa polskich firm wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych – wynika z analizy przeprowadzonej przez Polski Instytut Ekonomiczny. Kanały te służą przedsiębiorstwom na przykład do budowania własnej marki.

Media społecznościowe są wykorzystywane przez 48 proc. polskich firm, podczas gdy dziesięć lat temu odsetek ten wynosił zaledwie 19 proc. Analitycy PIE wskazują, że social media służą polskim biznesom do budowania własnej marki, komunikowania się z potencjalnymi klientami oraz w celu prowadzenia samej sprzedaży. Przeszło 80 proc. dużych przedsiębiorstw wykorzystywało media społecznościowe dla tworzenia własnego wizerunku, a 76 proc. do marketingu produktów.

Konkurencyjność cyfrowa należy do kluczowych wymiarów konkurencyjności przedsiębiorstw, ponieważ wpływa na produktywność, inwestycje oraz zrównoważony rozwój. Z badania PIE przeprowadzonego na potrzeby MIK we wrześniu 2022 r. wynikało, że aż 28 proc. firm uruchomiło nowe kanały dystrybucji (w tym sprzedaż online) w celu zminimalizowania kosztów funkcjonowania firmy w sytuacji rosnących cen

– wskazano w Tygodniku Gospodarczym PIE.

Firmy, które decydują się na e-sprzedaż w celu redukcji kosztów, działają najczęściej w branży produkcyjnej (35 proc.) oraz handlowej (33 proc.).

PIE przytoczył również dodatkowy czynnik, który przemawia za wdrażaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych przez firmy, a są nim korzyści dla środowiska naturalnego. Dane Komisji Europejskiej mówią bowiem, że ponad 70 proc. przedsiębiorstw korzystających z nowych technologii zużywa mniej materiałów i sprzętu, a także produkuje mniej odpadów i konsumuje mniejszą ilość energii.

Źródło: PIE

Artykuł Polskie firmy korzystają z mediów społecznościowych pochodzi z serwisu Forum Polskiej Gospodarki.

​Forum Polskiej Gospodarki Read More 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *