Władze samorządowe Wrocławia przygotowują się do utworzenia na terenie miasta Strefy Czystego Transportu, czyli obszaru obejmującego drogi publiczne zarządzane przez gminę, na które zakaże się wjazdu samochodów spalinowych. W celu wypracowania koncepcji przyszłej Strefy Czystego Transportu prowadzone były prekonsultacje publiczne, które właśnie się zakończyły. Wbrew intencjom władz miasta więcej osób chciało uniknąć powoływania Strefy Czystego Transportu, dlatego też postanowiono zorganizować „II etap konsultacji społecznych”.

Nowe konsultacje

Tak zwany drugi etap konsultacji społecznych polegać ma na dyskusji 20 wybranych przez władze samorządowe osób, w tym 12 lokalnych mieszkańców (segregowanych według płci, wieku i kilku innych kategorii) oraz czterech przedstawicieli organizacji społecznych. Mogą to być jednak tylko organizacje, które mają siedzibę lub oddział we Wrocławiu. Podczas konsultacji trzeba być obecnym stacjonarnie podczas trzech porannych posiedzeń, co wyklucza udział osób niezajmujących się zawodowo przedmiotem konsultacji.

Presja ma sens

Co więcej, aby skutecznie zgłosić się do konsultacji, trzeba z góry zadeklarować stosunek do pomysłu ustanowienia Strefy Czystego Transportu, ponieważ organizatorzy sami wybiorą sobie (to znaczy wylosują) po dwie organizacje reprezentujące odmienne poglądy na tę sprawę.

Jak pokazały wnioski pierwszego etapu prekonsultacji, presja społeczna ma sens. Władze samorządowe, w obliczu wyraźnego sprzeciwu społecznego muszą uciekać się do nowych metod przeforsowania swoich ideologicznych pomysłów, bowiem dotychczasowe działania nie pozwoliły im uzyskać społecznego poparcia

– komentuje Łukasz Bernaciński, członek zarządu Instytutu Ordo Iuris.

Źródło: Ordo Iuris

Artykuł Wrocławianie przeciwko zakazowi wjazdu aut spalinowych pochodzi z serwisu Forum Polskiej Gospodarki.

​Forum Polskiej Gospodarki Read More 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *