Aż 74 proc. Polaków zauważyło, że w ostatnich latach wzrosło zagrożenie oszustwami finansowymi – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Banku Pocztowego. Co ważne, niebezpieczeństwo dostrzegają też seniorzy, którzy często są celami oszustów.
Badanie „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” wykazało, że wśród osób powyżej 60. roku życia rosnące zagrożenie oszustwami finansowymi dostrzega 76 proc. ankietowanych, zaś u osób po 40. roku życia jest to 72 proc. badanych. Jak się okazuje, Polacy z różnych kategorii wiekowych są zgodni, że najskuteczniejszym sposobem ochrony przed oszustwami finansowymi jest ustawianie silnych haseł do kont, bo taką opinię podziela 91 proc. wszystkich badanych (94 proc. wśród osób 60+ oraz 87 proc. u osób 40+).
Poza tym 89 proc. ankietowanych sądzi, że na zwiększenie naszego bezpieczeństwa w sieci wpływa także nieklikanie w niezweryfikowane linki, natomiast 88 proc. wskazuje na specjalną weryfikację tożsamości, na przykład przez podwójne uwierzytelnianie podczas logowania. Jednocześnie trzy czwarte Polaków po 40. roku życia uważa, że ich rodzice są świadomi zagrożeń ze strony oszustów, a 62 proc. badanych wskazało, że przydałaby im się edukacja w zakresie przestępstw/oszustw finansowych.
Program edukacyjno-społeczny Banku Pocztowego „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”, rozpoczął się we wrześniu 2023 roku. Jego głównym celem jest edukacja osób dojrzałych z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów.
Widząc, że oszustwa internetowe coraz częściej dotykają Polaków, w tym szczególnie osoby starsze, rozpoczynamy akcję edukacyjną „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta”. Chcemy w ten sposób promować bezpieczne korzystanie z bankowości i poszerzać wiedzę obywateli w tym zakresie. W przemyślany sposób włączamy się w walkę z oszustami, pokazując jak uniknąć ich metod, jak chronić swoje finanse i na co uważać. Korzystamy przy tym z wiedzy naszych bankowych ekspertów, a także specjalistów z Policji i UOKiK
– mówił w sierpniu Radosław Kazimierski, dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego.
Źródło: ISBnews
Artykuł Polacy zauważają zagrożenie oszustwami finansowymi pochodzi z serwisu Forum Polskiej Gospodarki.
Forum Polskiej Gospodarki Read More