Brak wystarczającej ilości deszczów doprowadził do obniżenia się poziomu wody w jeziorze Gatun, będącym częścią kanału. Dlatego kontrolowany przez rząd Panamy Zarząd Kanału Panamskiego (ACP) podjął decyzję o ograniczeniu limitu statków, które każdego dnia mogą przez niego przepłynąć. 

Wcześniej przez kanał przepływało średnio 36 – 38 statków każdego dnia. W październiku ograniczono tę liczbę do 31, a od listopada do 25. Już wiadomo, że w lutym przyszłego roku będzie to zaledwie 18 statków na dzień. 

Jeżeli któryś z przewoźników rezygnuje ze swojego miejsca w kolejce, wtedy jest wystawiane ono na aukcję. Rok temu średnia cena zakupu takiego miejsca kosztowała ok. 173 tysiące dolarów, natomiast teraz oferowane ma licytacjach kwoty sięgają nawet 4 milionów dolarów. 

Coraz częściej właścicielom kontenerowców nie opłaca się czekać na swoją kolej w kanale lub płacić dodatkowych kwot za jego wykupienie. Dlatego bardziej korzystny jest dla nich rejs dookoła Ameryki Południowej i Przylądka Horn mimo tego, że wydłuża czas transportu przewożonych towarów od kilku do kilkunastu dni. 

ship-technology.com, themessenger.com, Bloomberg

Artykuł Kanał Panamski wysycha, a statki wolą opływać całą Amerykę pochodzi z serwisu Forum Polskiej Gospodarki.

​Forum Polskiej Gospodarki Read More 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *