W wynikach sprzedaży BYD pomógł ponad 70-proc. wzrost sprzedaży w grudniu. Firma z siedzibą w Shenzen poinformowała, że w całym 2023 roku sprzedała ponad 3 mln pojazdów napędzanych energią elektryczną (NEV), w tym pojazdów zasilanych wyłącznie bateriami i hybryd. Według BYD prawie 1,6 mln całkowitej jej sprzedaży stanowiły pojazdy zasilane wyłącznie bateriami.
Amerykańska Tesla ma dziś (2 stycznia) opublikować najnowsze kwartalne dane dotyczące produkcji i dostaw pojazdów. Analitycy branżowi prognozują, że Tesla sprzedała w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2023 roku około 483 000 pojazdów elektrycznych, a w całym roku – 1,82 mln.
W styczniu ubiegłego roku Musk mówił, że Tesla ma potencjał, aby osiągnąć liczbę 2 mln sprzedanych aut w 2023 r., ale od tego czasu ostrzegł, że wyższe koszty finansowania zewnętrznego wywierają presję na popyt na samochody jego firmy.
Od producenta baterii do producenta samochodów
Dyrektor naczelny BYD, Wang Chuanfu, założył BYD wraz ze swoim kuzynem w Shenzhen w 1995 r. Firma zasłynęła jako producent baterii stosowanych w smartfonach, laptopach i innym sprzęcie elektronicznym, które konkurowały z droższymi produktami importowanymi z Japonii.
Firma rozpoczęła sprzedaż swoich akcji na giełdzie w 2002 r. i dokonała dywersyfikacji działalności kupując borykającego się z trudnościami państwowego producenta samochodów – firmę Qinchuan Automobile Company. Od 2008 r. akcjonariuszem firmy jest Berkshire Hathaway należący do amerykańskiego inwestora Warrena Buffetta.
Analitycy twierdzą, że BYD zawdzięcza rozwój swojej pierwotnej działalności – produkcji baterii. Należą one do najdroższych części pojazdów elektrycznych, a ich samodzielne wykonanie pozwala firmie na oszczędności. Wielu konkurentów BYD polega na zewnętrznych dostawcach baterii.
BBC,KR
Artykuł Chiński producent elektryków depcze Tesli po piętach pochodzi z serwisu Forum Polskiej Gospodarki.
Forum Polskiej Gospodarki Read More