Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył 25,6 mln złotych kary na T-Mobile Polska za wprowadzanie konsumentów w błąd. To skutek skargi konsumenta, a chodzi o reklamy operatora dotyczące rzekomo darmowego internetu.
UOKiK wyjaśnił, że kwestionowane praktyki dotyczą reklam oferty pre‑paid „1200 GB za darmo przez rok”, które pojawiały się m.in. na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, były też wyświetlane w bankomatach i na terminalach płatniczych. Reklamy wyświetlane były w języku polskim i ukraińskim.
Omawiane reklamy miały wprowadzać konsumentów w błąd, bo sugerowały, że pakiet dany jest za darmo, podczas gdy zamiast obiecanych 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. W ten sposób oferowano klientom swego rodzaju system ratalny. Te detale znajdowały się na samym dole reklam i były zapisane małą czcionką.
Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”
– wyjaśnił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów T-Mobile Polska ma zapłacić 25 623 957 zł grzywny, a także opublikować decyzję UOKiK na swojej stronie internetowej oraz na swoich profilach w mediach społecznościowych – zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim. Decyzja UOKiK nie jest prawomocna, T-Mobile zamierza się od niej odwołać.
Źródło: UOKiK
Artykuł Olbrzymia kara dla T-Mobile! pochodzi z serwisu Forum Polskiej Gospodarki.
Forum Polskiej Gospodarki Read More