Sztuczna inteligencja rozwija się w szybkim tempie. Korzystanie przez firmy z rozwiązań opartych na AI powinno zawsze wynikać z uzasadnienia biznesowego. – Często pomysł jest bardzo dobry i ma wielu entuzjastów, natomiast nie do końca nadaje się do tego, by zastosować algorytmy AI. Dlatego na etapie przygotowania uzasadnienia biznesowego trzeba włożyć wysiłek, sprawdzić pewne tezy i je zrewidować, żeby nie spotkać się z rozczarowaniem – mówił Miłosz Trawczyński, dyrektor konsultingu w SAS Polska, w rozmowie przeprowadzonej za kulisami XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Ekspert przyznał, że ważne jest, by zadać sobie pytania, jak AI może wkomponować się w misję firmy. Odniósł się także do rynku pracy. – Potrzebujemy cały czas inżynierów danych, programistów – twarde kompetencje są bardzo ważne. Duże znaczenie ma rozumienie statystyki, analityki, algorytmów. A w najbliższej przyszłości pojawi się zapotrzebowanie na specjalistów, których zadaniem będzie zrozumienie i tłumaczenie wyników wygenerowanych przez algorytmy oraz zarządzanie AI (ang. AI governance).
Forbes Polska Read More